Ode aan de smartphone en aan Dutchtel – Tessa Rijn

Terwijl ik vol lof over mijn Blackberry schrijf, heb ik regelmatig momenten gehad waarop ik dacht: Stel nou dat ik gewoon een Nokia 3310 had? Dan zou ik toch lekker rust kunnen nemen? Dan zou ik mijn tijd efficiënter kunnen verdelen? Dan zou ik niet de hele tijd op het scherm kijken en meer tijd over hebben voor mijn klanten die ons personeel inhuren? Deze ideeën kwamen weer opnieuw in mijn hoofd en volgens mij werden mijn gebeden verhoord. Een harde les.

Laatst ben ik helaas mijn werktelefoon ‘kwijtgeraakt’. Heel even voelde ik een moment van rust. In de oase van rust keek ik om mij heen en dacht ik: Wauw, nu kan niemand mij bereiken. Wat een rustig gevoel!

Het gevoel van rust duurde denk ik 3 seconden totdat ik mij realiseerde wat dit betekende! Er was een drukke week op komst: Geen telefoonnummers meer, van die grote klant die ik nog zou bellen! Mijn notities kwijt die deze week nog doorgestuurd moesten worden aan de medewerkers! Geen foto’s van de laatste opdrachten en aah geen agenda meer bij de hand! Waar moest ik nu heen? Hoe wist ik nu wat ik moest doen? Hoe wist iedereen nu welk personeel er voor welke klant was ingehuurd? En als laatste: geen TaskHero telefoonnummer meer voor weet-ik-veel-hoelang dus ik ben niet meer bereikbaar! Dit zou het einde van mijn bedrijf betekenen en mijzelf, ik wist het zeker! (oké ik overdrijf want we hebben nog drie lijnen en e-mailaccounts plus de rest).

De redding van dutchtel
Na een paniekaanval bedacht ik mij dat wij alles ondergebracht hebben bij dutchtel. Hoewel ik niet exact wist wat zij voor mij konden betekenen in deze situatie hebben we ze toch maar een smsje gestuurd op de zondagmiddag met de mededeling dat mijn telefoon kwijt was. Nog geen tien minuten later ontving ik bericht dat mijn huidige simkaart geblokkeerd was en dat ik de volgende ochtend om 9 uur een leentoestel kon ophalen. Weliswaar een ouder toestel, maar goed ik was weer bereikbaar. Ik dacht zelfs nog even: hé misschien niet zo gek een soort Nokia 3310, nu kan ik efficiënt aan de slag omdat ik niet continue word afgeleid. De daarop volgende dag zou er een totaal nieuw toestel naar keus voor mij klaar liggen.

Twee nachten lang heb ik slecht geslapen. De verwachte efficiëntie, werd complete chaos. Het werd mij duidelijk hoe gehecht en verslaafd we aan de smartphone zijn. Vooral realiseerde ik mij hoe erg ik op het toestel vertrouwde en ook moet vertrouwen om efficiënt te zijn bij het inzetten van flexibel personeel. Als ik niet wist waar ik heen moest, dan wist mijn telefoon het wel. Als ik niet wist wat ik moest doen dan stond dit nog wel ergens in mijn telefoon. Eén dag lang is TaskHero een complete chaos geweest; van het bedenken welke kleding nog waar gebracht moest worden en welk ingehuurd personeel waar moest zijn om tien uur s avonds, tot opdrachten die per whatsapp binnen kwamen maar we niet ontvingen (ja dat kan bij ons). Alles bleek in de telefoon te staan. De chaos leek een eeuwigheid te duren, die gelukkig op dinsdag weer opgelost was dankzij dutchtel!

Ik durf te zeggen dat ik zelden iemand of een leverancier zo dankbaar ben geweest. Hoewel ik nog steeds in de rouw ben om wat verloren foto’s en telefoonnummers en mogelijk wat notities hebben de heren mij en vooral mijn bedrijf TaskHerovoortreffelijk geholpen. Ze raadde mij een Nexus 5 aan. En wauw ten opzichte van de Blackberry is dit een verademing zeg. Goed, over de functionaliteiten kan ik nu een uur doortypen, maar daar zijn genoeg andere websites voor.
Heren: ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie fantastische service en snelle schakelen. Partijen die je zo helpen in tijden van nood bestaan er maar weinig. De Nexus 5 is een super apparaat, in combinatie met jullie service is dit veel meer dan een slechts een smart Phone. Het is een onmisbaar deel van mijn bedrijf en dat heb ik te accepteren. Het heeft mij doen realiseren hoe handig ze zijn en vooral ook hoe nodig we ze hebben als geheugensteun en ter ondersteuning. Ode aan de smartphone en vooral aan dutchtel!

Liefs,

Tessa Rijn

Blije klant van dutchtel en oprichtster van TaskHero.nl, sinds 2012 voor altijd bereikbaar op 0633645200 dankzij dutchtel.

Deel dit bericht