In 2018 werd dutchtel geïntroduceerd bij Viacom International Media Networks, de thuisbasis van tv-kanalen MTV, Nickelodeon, Spike en Comedy Central. Met zo’n 150 mobiele nummers wilde Viacom hun bestaande telecomcontract verbeteren.
Luke Manning, Senior IT Desktop Manager Benelux bij Viacom vertelt dat dutchtel aftrapte met het analyseren van het mobiele gedrag van Viacom-medewerkers. “Op basis daarvan lieten ze verschillende mobiele providers een aanbod doen. Vervolgens bemiddelden ze de allerbeste deal. Dit leidde tot een kostenverlaging van 45 procent! We betalen dutchtel een inkoop- en ondersteuningsvergoeding, zodat ze bestaande deals verder kunnen aanscherpen of kunnen overschakelen naar een beter pakket. Zij houden ons verbruikersgedrag én veranderingen in de mobiele markt scherp in de gaten. Zo konden ze ons bijvoorbeeld nog eens 10% extra besparen door het sluiten van een collectieve inkoopdeal. ”
Open zakenpartner
Toen Luke het overnam van zijn voorganger had hij enkele vragen over het nieuwe contract. “Patrick en Bouke vonden het geen enkel probleem om terug te komen en me door de ins en outs te leiden. Ze hebben een groot voordeel, niet alleen omdat ze Viacom enorm veel geld besparen, maar ook omdat ze goede, open zakenpartners zijn. Hun vriendelijke impact en vlotte, persoonlijke respons – die we van voormalige telecomleveranciers niet kregen – maken het plaatje echt compleet.”
Beste hardware deal
Dutchtel voorziet Viacom ook van de nodige hardware. Toen het mediabedrijf op zoek was naar de nieuwste iPhone-modellen, waren deze telefoons erg moeilijk te vinden vanwege de enorme vraag. Manning: “Maar dutchtel heeft binnen 48 uur 10 van de nieuwe telefoons in handen gekregen, zodat we ze konden testen en de verschillen tussen de oude en de nieuwe versie konden afwegen. De vernieuwing van alle 150 iPhones kregen ze ook in een zeer korte tijd voor elkaar. De oude telefoons werden verkocht aan de refurbished markt en de opbrengst vloeide terug naar Viacom. Dutchtel hielp ons ook om dáár de beste deal te krijgen. Ze rekenden ons voor dat het meer op zou leveren als we de telefoons in kleinere batches terug zouden sturen. Dat was letterlijk advies van waarde.”
Snelle supportdesk
“Het dutchtel supportteam is altijd zeer behulpzaam. Als we ze een e-mail sturen of een ticket aanbrengen, is de reactie erg snel. En als ik een specifieke vraag heb, is Patrick zelf bereikbaar via e-mail, telefoon of WhatsApp. Het is heel gemakkelijk om hem te pakken te krijgen. Ik ben nogal gestructureerd en ik ben gewend om een ticket per e-mail bij te houden. Maar het is geweldig om problemen zo snel mogelijk te laten oplossen. Vooral als het gaat om de bundels van onze VIP’s die op zakelijk bezoek zijn in het buitenland.”
Luke Manning, Senior IT Desktop Manager Benelux bij Viacom
Deel dit bericht