‘Bij Dutchtel hebben ze verstand van zaken’‘
Gerard van den Bos – Directeur
CARGOBOSS/van daalen transport uit Maasdijk is ruim een jaar klant bij Dutchtel. De kennis, Het goede aanbod voor mobiele data en telefonie in Europa, de Dutchtel Kostenbeheer-tool en de service van Dutchtel maken het transportbedrijf tot een tevreden klant.
Over CARGOBOSS
CARGOBOSS en van daalen transport zijn twee transportbedrijven die onderdeel zijn van dezelfde holding en opereren vanaf dezelfde locatie in Maasdijk. De transportbedrijven vervoeren groente, fruit, bloemen en planten vanuit Nederland naar Duitsland, Noord-Frankrijk en Zwitserland. Elk van de twee bedrijven heeft daarbinnen een eigen specialisme en eigen regio’s waar naar vervoerd wordt. “We doen bijna alleen groupage-werk: een à twee pallets per klant die we verzamelen in Maasdijk en vervolgens naar het buitenland brengen. In feite zijn we een koeriersdienst voor groente, fruit, bloemen en planten”, zegt directeur Gerard van den Bos. De zusterbedrijven hebben in totaal 110 vrachtwagens op de weg en 52 chauffeurs in dienst.
Klant bij dutchtel
Sinds januari 2015 is CARGOBOSS/van daalen transport klant bij Dutchtel. Op voordracht van een andere Dutchtel-klant – een collega-transportbedrijf – kwamen de twee met elkaar in contact. Dutchtel levert bijna 300 abonnementen voor mobiele telefonie en mobiele data waarbij het belverkeer voor Europa is afgekocht.
Mobiele telefonie steeds belangrijker
Ron Pronk, medeverantwoordelijk voor de inkoop van mobiele telefonie bij het transportbedrijf: “Mobiele telefonie speelt in ons bedrijf een steeds belangrijkere rol in de communicatie van onze chauffeurs met collega’s en klanten. Met de boordcomputers in de voertuigen kan steeds meer gecommuniceerd worden, maar de chauffeurs zijn niet altijd in het voertuig wanneer contact nodig is.” Een absoluut voordeel voor CARGOBOSS/van daalen transport is de tool voor Kostenbeheer die Dutchtel meelevert. “Die tool is een van de pluspunten van samenwerken met Dutchtel. We hebben veel meer overzicht en kunnen bijvoorbeeld sneller dan voorheen kosten doorbereken naar chauffeurs die te veel mobiele data hebben gebruikt: alles buiten de bundel is namelijk voor eigen rekening van de chauffeur.”
Wat maakt Dutchtel anders dan andere telecomleveranciers?
Gerard van den Bos: “Wij vonden het erg prettig dat we direct met de eigenaren – Patrick en Bouke – aan tafel zaten die ook nog eens volledig op de hoogte zijn van alle mogelijkheden. Bij vorige leveranciers hadden we meer met het vertegenwoordigers-type te maken en bleven er open eindjes. Voor Dutchtel is dit echt een unique selling point. Het gevoel is goed: je zit aan tafel met mensen die verstand van zaken hebben. De goede aanbieding die ze ons gedaan hebben, het gebruiksgemak van de Dutchtel Kostenbeheer-tool maken ons een tevreden klant.” Ron Pronk vult aan: “Daarbij is de helpdesk goed geregeld: er wordt snel geschakeld en de Dutchtel-medewerkers kunnen je meteen helpen. Op een persoonlijke manier; je komt niet in een keuzemenu.”
Klant geworden via een andere tevreden klant
Patrick Balleur van Dutchtel: “Het gave aan onze samenwerking met CARGOBOSS/van daalen transport is dat hij tot stand gekomen is na een referentie van een ander transportbedrijf waar we al 12 jaar zaken mee doen. We zijn er trots op dat onze klanten ons aanbevelen bij andere ondernemers.” Patrick heeft door de jaren heen veel ervaring met klanten in de transportsector opgedaan. “Het is een branche die we goed kennen. Daardoor was er snel een klik. Met de provider hebben we in korte tijd een goede deal neer kunnen leggen. CARGOBOSS/van daalen transport had in het recente verleden voor hun bedrijfsvoering niet de meest economische telecomoplossing: er was een natiomaal abonnement terwijl de chauffeurs door heel europa rijden.”
Leveranciers om de hoek
Over één ding was Gerard van den Bos aanvankelijk niet zo blij: “Dutchtel zit helemaal in Breukelen. Dat was in het begin wel een ding voor ons, hadden we eigenlijk niet zoveel zin in. We zijn gewend om leveranciers om de hoek te hebben. Meer eerlijk is eerlijk: de afstand is geen handicap geweest.” Zouden ze Dutchtel aanraden bij andere bedrijven? Met een glimlach: “Ja, maar niet te vaak. We zijn blij met hun service dus willen we niet dat ze het té druk krijgen.”
Wat vinden jullie van de koffie bij Dutchtel?
Gerard van den Bos: “We zijn nog niet bij Dutchtel op kantoor geweest, maar het schijnt dat Patrick er echt iets bijzonders van kan maken.”))
Wil je ook eerlijke transparante telecom ingekocht door ons? Neem contact op! met Chat rechts of door het formulier in te vullen.
Deel dit bericht