Zakelijke mobiele abonnementen vergelijken

Een mobiel telefoonabonnement afsluiten is redelijk eenvoudig voor een consument, of bij enkele lijnen voor een klein bedrijf. Maar als we het over 100(‘en) nummers hebben, wordt het een ander verhaal.

De keuzes zijn enorm uitgebreid; de opties veranderen continu. Wedden dat je teveel betaalt voor jouw mobiele abonnement? Het loont namelijk om je keuze regelmatig te heroverwegen. 

Bij Dutchtel weten we dat bij alle grote aanbieders voordeel te behalen valt. Je moet alleen weten waar je moet zoeken en hoe je kunt onderhandelen met bedrijven als KPNVodafone en T-Mobile. Een zakelijk abonnement voor je mobiele telefoon kiezen is tegenwoordig een topsport. Dan is het wel zo prettig om met getrainde atleten te werken die de juiste weg weten.

Image

Gratis scan

Als ondernemer moet je zeker niet bezuinigen op de kwaliteit van zakelijk bellen. Maar je kunt wél besparen op de kosten. Wij weten dat je minstens 10% gaat besparen. Laat het ons bewijzen met een gratis scan.

Die uitdaging ga ik aan »

"Als inkoper wil je een eerlijke vergelijking maken, om een goede beslissing te nemen. Het advies van je leverancier mag niet gekleurd zijn door de schimmige provisies en bonussen."

– Patrick Balleur, dutchtel

Image

Zakelijk mobiel abonnement

Als jouw werknemers vaak ‘on the road’ zijn of in deze periode veel vanuit vanuit huis werken, is er geen betere manier om in contact te blijven dan met een zakelijke mobiele telefoon. Veel professionals kennen geen vaste werklocatie en zijn niet gebonden aan fysieke grenzen. Deze mobiliteit betekent ook dat communicatiemiddelen mee moeten reizen.

Er zijn grote verschillen tussen de aanbieders en hun mogelijkheden: denk aan 4G of 5G, of grensoverschrijdend bellen wanneer je bijvoorbeeld chauffeurs of vertegenwoordigers op de weg hebt. Voor mobiele telefoonabonnementen gelden andere regels dan voor vaste lijnen. Wanneer de aantallen oplopen, zal de druk op kosten én betrouwbaarheid van het netwerk continu toenemen.

Onderhandelen in het belang van de ondernemer

Omdat het vergelijken van abonnementen zo ingewikkeld is, kiezen veel bedrijven met een groot aantal lijnen ervoor om deze vergelijking uit te besteden. Dat lijkt een slimme zet, tót je ontdekt hoe dit proces in z’n werk gaat. In basis bestaat er het uitgangspunt dat iedereen er beter van zal worden. Maar in de praktijk werkt dit vaak als volgt:

  1. Een organisatie schakelt een bureau in om zakelijke mobiele telefonieabonnementen met elkaar te vergelijken;
  2. Dit bureau legt op basis van prijslijsten de tarieven naast elkaar;
  3. De zakelijke telecom aanbieder geeft niet alleen korting aan de klant, maar keert ook een commissie of provisie uit aan de intermediair;
  4. De telco heeft een nieuwe klant, de opdrachtgever een scherp geprijsd abonnement en de tussenpersoon vangt commissie.

Iedereen wint. Mooi toch?

Het probleem hierbij is de commissie: die moet ergens vandaan komen.

Zo is het mogelijk dat de aanbieder een deel van de korting voor de klant reserveert als provisie voor de tussenpersoon. Meer provisie voor dit bureau betekent minder voordeel voor jou als uiteindelijke klant. De opdrachtgever kent niet alle tarieven en heeft hier geen weet van. Hoewel het lijkt alsof er voordeel is voor alle partijen is er toch één partij die benadeeld wordt.

En laat dat nou juist de betalende klant zijn: jij en jouw bedrijf.

Ik laat mij niet beetnemen »
Image
Image

"Door de intransparantie van het verdienmodel van resellers, kom je erachter dat ze twee meesters dienen: de klant én de provider. Het gebrek aan inzicht resulteert in een heel oncomfortabel gevoel. Dutchtel heeft deze zorg weggenomen"


Edzard Enschedé
Dutch Medical Group

Image

“Omdat wij als vereniging zuinig met de contributie van onze leden willen omgaan, maar tegelijk ook maximaal bereikbaar moeten zijn, maken wij gebruik van de beste telefoniebroker van Nederland”


Jan Boeve
TLN

Dutchtel pakt het totaal anders aan

Bij het vergelijken van het beste zakelijk mobiel abonnement kijken we naar alle aanbiedingen en vergelijken we deze met de vraag vanuit de klant. We gaan vervolgens in onderhandeling met de telecomproviders om te kijken waar nog extra voordeel te behalen valt. Dit doen we niet als tussenpersoon maar als belangenbehartiger van onze opdrachtgever.

Wij zoeken dus naar het aanbod dat het meest voordelig is voor de partij die uiteindelijk de rekening moet betalen. Dit voordeel is dermate groot dat we de opdrachtgever een duidelijk en eerlijk tarief kunnen berekenen zonder schimmige afspraken met de aanbieder overeen te komen.

Dit is heel transparant, onze klanten mogen de overeenkomsten met telco’s gewoon bekijken. Er wordt nergens iets ‘afgeroomd’. Zo heb je een situatie waarin Dutchtel niet tussen twee partijen in staat, maar oprecht aan de zijde van de opdrachtgever staat.

Dat klinkt logisch, maar je zult vast wel weten dat in de wereld van telecommunicatie heel veel zaken niet zo logisch blijken te zijn. It’s not a bug, it’s a feature. Of met andere woorden: het wordt zo ingewikkeld gemaakt dat je het als afnemer niet meer kunt begrijpen.

Dutchtel zorgt niet alleen voor scherpe tarieven voor ieder zakelijk mobiel abonnement om snel voordeel te behalen, maar blijft ook actief onderzoeken of er betere deals langskomen.

Image

Onze besparings­analyse is helder en overzichtelijk en past op 1 A4.

We nemen we niet alleen de abonnementskosten mee, maar ook belkosten, bonussen en commissies zodat je daadwerkelijk weet wat je nettoprijs is.

 
Dit wil ik »
Image

Laat mij maar zien hoeveel ik kan besparen

Vul hier je gegevens in, dan gaan we je snel helpen*

* de gratis scan is vanaf 80 nummers