Wedden dat je teveel betaalt voor je zakelijke mobiele telefonie? Dutchtel is de enige telecominkoper van Nederland die op een eerlijke en transparante manier zakelijke mobiele telefonie inkoopt. Wij besparen serieuze budgetten bij grote bedrijven: bij meer dan 100 mobiele nummers betaal je zéker teveel.

Image

Gratis scan

Als ondernemer moet je zeker niet bezuinigen op de kwaliteit van zakelijk bellen. Maar je kunt wél besparen op de kosten. Wij weten dat je minstens 10% gaat besparen. Laat het ons bewijzen met een gratis scan.
Vul het formulier hieronder in!

Laat mij maar zien hoeveel ik kan besparen

Vul hier je gegevens in, dan gaan we je snel helpen:

Belangrijker dan ooit: zakelijk mobiel bellen

Ondernemen is communiceren. Met je leveranciers, je afnemers en je collega’s. Dit gebeurt veel ‘in persoon’ of digitaal (bijvoorbeeld via de mail), maar minstens zo vaak via de zakelijke telefoon.

Dit zijn doorgaans mobiele lijnen. En met een aanzienlijk aantal werknemers in dienst kan het aantal flink oplopen. Het lijkt een voordeel dat bij zakelijke mobiele telefonie veel opties zijn. Concurrentie is immers goed voor keuzevrijheid en daarmee competitieve prijzen… Toch?

In de praktijk moet je als organisatie in duizenden opties duiken om die ene naald in de enorme hooiberg te vinden. Dat is geen fout in het systeem, dat is opzet. Dutchel vindt die naald voor je, door als meest transparante inkoper van Nederland zakelijk mobiel bellen te vergelijken.

Kiezen uit de ‘Grote Drie’

Bij zakelijk bellen kom je waarschijnlijk terecht bij één van de grote drie merken: KPN, Vodafone of Odido. De reden dat er in Nederland op het gebied van zakelijk mobiel bellen slechts drie opties zijn is een gevolg van continu investeren, fuseren en overnemen.

KPN, Vodafone en Odido zijn in Nederland de enige drie bedrijven die zelf een mobiel netwerk bezitten. Alle andere merken kopen hier belminuten en data in of zijn gewoon submerken van deze Grote Drie.

Image

Ook vaste lijnen meenemen?

 

De kans is groot dat jouw organisatie ook gebruikmaakt van vaste telefoonlijnen. Vaste en mobiele lijnen moeten op de juiste wijze met elkaar verbonden worden.

Een merk als KPN beschikt over zowel een bekabeld netwerk als zendmasten. Dit betekent niet dat andere aanbieders geen connectie kunnen maken met vaste netwerken. Ook daarvoor zijn slimme oplossingen bedacht.

Als bedrijf wil je dat er qua zakelijke telecom nergens ruis op de lijn zit: figuurlijk, maar vooral letterlijk. Zorg daarom dat de oplossing waar je voor kiest betrouwbaar is, zonder zwakke schakels in de keten.

Image
Image

"Elke maand voor onze inkoopklanten extra besparingen realiseren door abonnementen aan te passen en niet gebruikte nummers op te zeggen, daar ga ik voor"

– Tamara Kok, Dutchtel

Waarom zakelijk mobiel bellen vergelijken zo ingewikkeld is

Het is tegenwoordig bijna niet meer te doen om de verschillende opties en tarieven te vergelijken. Dit heeft meerdere redenen:

  • De behoefte binnen jouw organisatie kan veranderen. Zo kan het aantal gebruikte lijnen opgeschaald of juist teruggeschroefd worden tijdens de looptijd van een contract;
  • Als je meer lijnen neemt maar de prijs voor het lagere aantal behoudt, betaal je teveel per zakelijke mobiel abonnement;
  • Bij afschalen is het mogelijk dat je met een stapel ongebruikte nummers blijft zitten. Deze mobiele nummers kosten wel geld maar worden in de praktijk niet gebruikt;
  • Alle aanbieders samen hebben letterlijk duizenden combinaties om uit te kiezen. Al deze variaties maken vergelijken haast onmogelijk voor jouw bedrijf;
  • Tarieven en staffels worden regelmatig aangepast zonder kennisgeving. Zo kun je in een duurder abonnement blijven hangen terwijl nieuwe klanten veel minder betalen;
  • Tussenpersonen die voor jou ‘de beste deal’ zoeken, werken vaak op basis van commissie. Dit leidt tot belangenverstrengeling.

Weg met eindeloos vergelijken

 

Conclusie: niets zo veranderlijk als zakelijke mobiele telefonie. De technologie ontwikkelt in een rap tempo. Van 3G naar 4G en nu weer 5G: het wordt steeds sneller en beter.

De grote spelers slokken kleinere organisaties op. ”X hoort bij Y? Ik dacht dat Y van A was? Ja, Y was van A, maar valt nu onder X!”

Het is voor veel bedrijven met honderd lijnen - of meer - niet interessant om contracten af te sluiten voor 2 jaar. Het kan een goede manier zijn om je budget voor de komende jaren in te plannen, maar de onderlinge concurrentie is dusdanig fel dat tarieven snel kunnen wijzigen.

Deze schommelingen in tarieven komen trouwens niet alleen door de hevige concurrentiestrijd. Het kan ook een gevolg zijn van interne beslissingen. Bijvoorbeeld over de wijze waarop aanbieders omgaan met ‘kleine’ of ‘grote’ ondernemers. Als je net op het randje zit van een kleine of grote klant, kan je plotseling voordeel verliezen zonder hier bewust van te zijn.


Image

Dutchtel als onafhankelijke vergelijker

Daarom ziet Dutchtel tarieven vergelijken voor de zakelijke telefoon als een continu proces. Door steeds opnieuw de opties te indexeren en die naast de huidige stand van zaken binnen jouw organisatie te leggen, ga je veel geld besparen. Minimaal 10%!

Is dit complexe materie? Absoluut. Daarom heeft Dutchtel zich hierin gespecialiseerd. Het resultaat voor jou als opdrachtgever is juist heel eenvoudig en duidelijk.

Ontdek direct zelf de potentiële besparing op zakelijke mobiele telefonie voor jouw organisatie. Stop met teveel betalen voor zakelijk bellen!

Image

"Dutchtel maakt de schimmige telecommarkt transparant"


Jeroen Post
Nebest

Image

"Het is fijn om als klant ontzorgd te worden, zodat we ons meer bezig kunnen houden met onze core business"


Casper Klop
Euser