Ga naar de inhoud

Hoe Baker McKenzie uit het keurslijf van het corporate contract stapte met hulp van dutchtel

Baker McKenzie is één van ‘s werelds grootste en meest toonaangevende advocatenkantoren, met 77 kantoren in 47 landen. Als eerste advocatenkantoor in Nederland met een internationale praktijk, heeft Baker McKenzie Amsterdam de meeste ervaring in de grensoverschrijdende advocatuur. Daar hoort natuurlijk een telecomdienstverlener bij die zich niet zomaar door gestelde grenzen laat tegenhouden. Herman van den Brink – IT service delivery manager bij Baker McKenzie had al snel zijn vizier gericht op meervoudig FD Gazelle Award winnaar dutchtel. Het enige transparante telecombedrijf van Nederland hielp hem uit het keurslijf van de bestaande corporate contracten voor mobiele telefonie. Dutchtel bracht hem inzicht, ondersteuning én een prachtige besparing.

Ik weet precies waar ik voor betaal: geen verrassingen meer.

Herman van den BrinkSenior manager IT Service Delivery

‘De nadruk in mijn functie ligt op het woordje ‘service’. Ik zorg ervoor dat ik met mijn lokale teams in mijn kantoren Amsterdam, Stockholm, Praag, Warschau en Budapest de IT support lever aan de gebruikers van kantoor Amsterdam’, introduceert Van den Brink zich. ‘We leveren services als netwerk-, systeem- en applicatiebeheer, video conferencing, vaste en mobiele telefonie op de locatie aan de Zuidas.

We ondersteunen 350 medewerkers met zo’n 250 mobiele aansluitingen bij een grote telecomaanbieder. Dat is een behoorlijke uitgave. Nu had ik al gehoord over de mogelijke voordelen van werken met dutchtel voordat ik drie jaar geleden bij Baker McKenzie aan de slag ging.

Ik had bij mijn vorige werkgever al eens onderzocht dat we door met dutchtel te werken substantieel zouden kunnen besparen op mobiele telefonie. Die kennis bracht ik mee naar Baker McKenzie. Ik bleef vasthouden aan de overtuiging dat we er ook hier ons voordeel mee zouden kunnen doen.’

Scheefloop door data pooling

Patrick Balleur van dutchtel bevestigde zijn onderbuikgevoel. ‘Patrick liet zien dat wij een mooie besparing konden realiseren door een ander type contract aan te gaan bij onze telecomaanbieder. In plaats van het corporate contract voor alle nummers, waarbij excessen in verbruik ook niet eens goed bleken afgedicht in de contractvoorwaarden, wees hij ons op de mogelijkheid de contracten stuk voor stuk af te sluiten.

Onze telecomaanbieder heeft ons als grote organisatie die mogelijkheid nooit gepresenteerd. En zelf zouden we daar nooit zijn opgekomen. Eén van de grote uitdagingen in een organisatie van onze omvang, is allereerst het beheer van al die mobiele nummers. Als er een nieuwe medewerker in dienst komt dan heeft hij een telefoon en een nummer nodig, gaat er iemand weg dan moet de telefoon – en vaak ook het nummer –worden ingeleverd.

Dat moet allemaal worden bijgehouden en geadministreerd. Dan gaat er weleens iets mis, waardoor scheefloop van het systeem ontstaat. Dus uiteindelijk heb je geen zicht meer op wat er nu wezenlijk aan nummers in gebruik of beschikbaar is.

En feitelijk weet je dan ook niet meer waar je nu eigenlijk precies voor betaalt. Zeker niet in een grote corporate bundel, waarin je aan data pooling doet.’

Unlimited data en administratieve ondersteuning

Dutchtel kwam met de perfecte oplossing. ‘Door de contracten per aansluiting aan te gaan, kunnen we weer profiteren van unlimited data. En alles is weer inzichtelijk geworden. dutchtel neemt bovendien de inkoop en het beheer van de aansluitingen op zich. En de levering van toestellen – met een extra jaar garantie.

Dus geen administratieve rompslomp aan onze kant. Zij houden tevens in de gaten dat we niet ‘uit de pas gaan lopen’ en we hebben van tijd tot tijd overleg om de rapportages door te nemen. Dat ervaar ik als bijzonder nuttig.

De facturen zijn helder en duidelijk. Ik weet precies waar ik voor betaal: geen verrassingen meer. De gerealiseerde besparing van 40% is natuurlijk ook bepaald niet mis! We betalen dutchtel uiteraard een fee voor het beheer, maar dat is het meer dan waard.’

Het is gewoon een feit dat dutchtel een beter pakket aan services aanbiedt voor mobiele telefonie tegen een sterk concurrerende prijs. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Herman van den BrinkSenior manager IT Service Delivery

Persoonlijke support, transparantie en voordeel.

‘De meeste ondernemers zullen denken dat het maar een vreemde constructie is: je telefonie inkopen bij een telecomaanbieder via een andere telecomspecialist’, stelt Van den Brink.

‘Maar het is gewoon een feit dat dutchtel een beter pakket aan services aanbiedt voor mobiele telefonie tegen een sterk concurrerende prijs. Daar is geen speld tussen te krijgen. Er zit alleen een extra laag tussen, die transparantie én voordeel biedt.

Daar komt nog eens bij dat het bijzonder makkelijk praten is met de medewerkers van dutchtel. Gewoon van mens tot mens, ik ken ze ook bijna allemaal. En zij kennen mij. Zij geven persoonlijke support en service. Dat weet ik vanuit mijn eigen functie als geen ander op waarde te schatten.’

 

Neem contact op

Benieuwd naar hoe extreem slim we jouw telecom inkopen, en hoe absurd goed we dit vervolgens beheren? We leggen het je graag uit onder het genot van een heerlijke kop koffie.

Jouw telecomdiensten ook belachelijk goed beheerd? Wij ontzorgen je volledig!

De telecomwereld is complex, maar wij weten de weg.

We regelen niet alleen de allerbeste deals voor je, maar beheren ook jouw telecomdiensten tot in de puntjes.

Wil je zekerheid, overzicht en transparantie? Laat je gegevens achter, en we nemen contact met je op om de afspraak te plannen.

Ontdek hoe wij jouw telecom naar een hoger niveau brengen!

"*" geeft vereiste velden aan