RTL: “Als iemand het kan, is het dutchtel!”
RTL heeft te maken met een flink aantal aansluitingen. Doordat mensen tegenwoordig bijna getrouwd zijn met hun mobiele telefoon, komen er een hoop vragen uit naar voren. Een nieuw toestel dat aangeschaft moet worden, een nummer dat overgezet moet worden of vragen over het data-abonnement. Dit zijn vragen die veel administratie met zich meebrengen, waar RTL vanaf wilde en waar dutchtel in kon springen met hun dienstverlening.
We hebben grootse plannen en ik kijk ernaar uit om die met dutchtel te realiseren.
D. van Heulen
“Patrick heeft heel veel kennis van de telecommarkt en dat geeft hem een goede onderhandelingspositie met bijvoorbeeld KPN, Vodafone en Odido. Hij zet zijn tanden in zo’n onderhandeling en gaat tot het gaatje voor zijn klanten. Ik weet natuurlijk niet welke contracten andere klanten van dutchtel hebben, maar ik denk zelf dat wij het mooiste contract hebben dat er is!”
Kostenbesparing door leuke inhakers
“Qua kostenbesparing is dutchtel echt een topper. Door de rapportages die zij aanleveren weten we heel snel welke nummers niet meer gebruikt worden, zodat we die kunnen opheffen. Ook kunnen we zien hoe het dataverbruik onder medewerkers is, waardoor we buitenbundelkosten voorkomen.
Daar blijft het echter niet bij, dutchtel denkt mee met uitdagingen die wij ze geven. De medewerkers bij het nieuws zijn in Japan geweest voor de Olympische Spelen.
De mensen bij dutchtel denken mee om zo de beste oplossing te vinden. Ze hebben daar toen slim op ingespeeld en een ‘All-You-Can-SIM’ geregeld, waardoor we in plaats van duizenden euro’s aan dataverbruik, slechts enkele honderden euro’s hebben uitgegeven. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de kosten die we besparen door speciale rugzakken met simkaarten. Hierdoor hebben we overal goed bereik en peperdure satellietwagens hoeven niet meer overal rond te rijden.”
Eén van de mooiste contracten die we hebben met onze leveranciers is met dutchtel. Qua kostenbesparing zijn ze echt een topper.
Onzinfilter
“Dutchtel is eigenlijk een soort onzinfilter. Ik hoef namelijk als klant echt niet alles te weten, maar ik moet wel het gevoel hebben dat het goed geregeld wordt. Dat er een partij bij betrokken is die precies weet aan welke tandwieltjes er gedraaid moet worden. Dat is bij dutchtel absoluut het geval.”
Transparantie tot op elke euro
Patrick Balleur van dutchtel: “Van de samenwerking die wij met RTL hebben, krijgen wij ontzettend veel energie. RTL had behoefte aan een helder en transparant model en wilde de total cost of ownership structureel verlagen. En dat konden wij ze allemaal bieden. Dat laten ook de cijfers zien: een besparing van meer dan 55 procent terwijl het dataverbruik van RTL in een jaar verdrievoudigd is.”
Danny bevestigt dit: “Af en toe krijg ik hele kleine creditfacturen waarvan ik niet eens weet wat het is. Elke euro die dutchtel terugverdient, wordt weer direct aan ons als klant gecrediteerd. Dat is gewoon heel netjes. Ik ben ook nog nooit verrast door een factuur van dutchtel, je weet precies waar je aan toe bent.”
Automatiseren in de toekomst
“Als ik terugkijk naar wat er al is gerealiseerd door de samenwerking met dutchtel, dan kijk ik zeker uit naar waar we over een jaar staan. De visie bij RTL en de visie van Patrick sluiten goed op elkaar aan. We willen dingen automatiseren en ik ben heel benieuwd hoe deze visie tot uiting komt in de toekomst. We hebben grootse plannen en ik kijk ernaar uit om die met dutchtel te realiseren.”
Benieuwd naar hoe extreem slim we jouw telecom inkopen, en hoe absurd goed we dit vervolgens beheren? We leggen het je graag uit onder het genot van een heerlijke kop koffie.
De telecomwereld is complex, maar wij weten de weg.
We regelen niet alleen de allerbeste deals voor je, maar beheren ook jouw telecomdiensten tot in de puntjes.
Wil je zekerheid, overzicht en transparantie? Laat je gegevens achter, en we nemen contact met je op om de afspraak te plannen.
Ontdek hoe wij jouw telecom naar een hoger niveau brengen!
"*" geeft vereiste velden aan