Ga naar de inhoud

Unieke dutchtel Methode

Een 100% andere aanpak waar iedereen blij van wordt

Bij dutchtel hanteren we de ⒸESIAGB methode. Benieuwd wat dat in hemelsnaam betekent? Lees snel verder, dan wordt het je vanzelf duidelijk! Deze methode werkt voor onze klanten zo goed dat ze ook echt klant blijven. Niet alleen wanneer je het veelbelovende contract tekent, maar ook daarna.

Dutchtel Methode ESIAGB
Pre-analyse

In de pre-analyse halen we de abonnementsgegevens en de CDR (Call Detail Records) op van minimaal 6 maanden. Hiermee krijgen we een helder beeld van de werkelijke kosten van je huidige telecomoplossingen.

Aangezien we werken met privacygevoelige gegevens, regelen we vooraf eerst een AVG en een wederzijdse geheimhoudingsverklaring. Op deze manier kunnen we ons vol vertrouwen op ons werk storten.

Analyse

Allereerst laten we onze digitale data-detective los op de pre-analyse. We integreren de commissie modellen van de providers en bepalen de contractduur. Vanuit onze marktkennis beoordelen we op welke abonnementen de CDR gegevens het beste herberekend worden. Er volgt een gedetailleerde financiële vergelijking gebaseerd op elke minuut, land en tijdsperiode. Dit vormt een terugkijkende benchmark tegen de huidige tarieven.

We analyseren de datagroei, onderzoeken de oorzaken en bekijken de groeiscenario’s van jouw bedrijf, zoals uitbreiding of krimp. Daarbij houden we rekening met maandelijkse veranderingen in datagebruik per medewerker, bezuinigingen, overnames, en meer. Extreme gevallen worden uitgebreid onderzocht. Op basis hiervan stellen we een TCO (Total Cost of Ownership) samen, rekening houdend met jouw bedrijfsgroei.

Advies

De analyse bevat een uitgebreid rapport op van 26 pagina’s, maar wie wacht er nou op zoveel tabbladen in Excel? Ons advies presenteren we overzichtelijk op slechts 1 A4’tje tijdens een kop koffie. We bespreken wat er opvalt, welke trends we zien en de financiële verwachtingen gebaseerd op ons advies. Alle eerder genoemde factoren nemen we hierin mee.

Natuurlijk kijken we verder dan alleen de financiën! We adviseren ook over wat voor jullie belangrijk is: service, hardware, ondersteuning en bedrijfsspecifieke oplossingen. Geen vraag is ons te gek – daar worden we juist enthousiast van!

Slim inkopen

Zijn we akkoord? Dan start onze onderhandeling met verschillende partijen. De uitgebreide analyse stelt ons in staat om betere deals op tafel te krijgen met oog op de toekomst. We houden tijdens het onderhandelen rekening met mogelijke groei en/of krimp van je bedrijf en zorgen voor flexibiliteit in het contract. Zo blijven kortingen behouden bij veranderingen.

We binden ons niet aan één provider als blijkt dat het voordeliger is om bij meerdere netwerken een contract af te sluiten. We wegen het gemak af tegen het risico en laten jou beslissen met ons advies in het achterhoofd. Tot slot wordt er een benchmark clausule opgenomen.

Beslissen

Er moeten keuzes gemaakt worden. We geven je inzicht in de eigenschappen, financiën en voor- en nadelen van verschillende operators, afgestemd op jouw situatie. Heb je een keuze gemaakt? Dan stellen we een SLA (Service Level Agreement) op en ondertekenen we het contract.

Migreren of verlengen

Vanaf dit punt werken we samen met de IT-afdeling of een facilitair medewerker vanuit jouw bedrijf. We identificeren welke nummers aan wie toebehoren en welke geblokkeerd kunnen worden. Vervolgens sturen we alle simkaarten op, compleet in dutchtelstijl met leuke (en lekkere) goodies en een duidelijke installatiegids. Het DKB (dutchtel kosten beheer) systeem wordt ingericht en alle administratie wordt geregeld, zelfs als dat meerdere operators omvat.

Beheer

Na twee maanden controleren we de facturen en corrigeren deze waar nodig. We willen voorkomen dat fouten onopgemerkt blijven en zijn er liever vroeg bij. Ook houden we in de gaten of de providers de door ons bedongen kortingen daadwerkelijk toegepast hebben op de facturen.

Vanaf dat moment gaan we over in het reguliere beheer. Bedrijven veranderen continu; mensen komen en gaan. Nieuw nummer nodig of iemand uit dienst? Gooi het over onze (digitale) schutting, want dit valt allemaal onder ons MAC (Moves, Adds, Changes) takenpakket.

Maandelijks bekijken we de rapporten vanuit het DKB systeem nauwkeurig. Zien we veranderingen (opvallende kostenposten, ongebruikte nummers, toegenomen data) die actie vereisen? Dan sturen we dit direct bij. Meer data nodig of toch een beetje afschalen? Wij passen het aan voor het best ingekochte telecompakket.

Tot slot

Het proces van onze ESIAGB methode is een continu proces. Zo gebeurt de inkoop bijvoorbeeld niet slechts één keer in de twee jaar, maar wordt er altijd ingespeeld op veranderingen, en zal er ook de gehele periode sprake zijn van beheer. Het gaat dus niet alleen om het advies of het inkoopproces, maar om de complete service die wij bieden. Een glimlach, het hele jaar door.

Oh… en als je na het lezen van onze methode nog steeds nieuwsgierig bent waar de “ESIAGB” nou precies voor staat, hebben we hier het verlossende woord voor je:

Extreem Slim Ingekocht, Absurd Goed Beheerd. 😉

Jouw telecomdiensten ook belachelijk goed beheerd? Wij ontzorgen je volledig!

De telecomwereld is complex, maar wij weten de weg.

We regelen niet alleen de allerbeste deals voor je, maar beheren ook jouw telecomdiensten tot in de puntjes.

Wil je zekerheid, overzicht en transparantie? Laat je gegevens achter, en we nemen contact met je op om de afspraak te plannen.

Ontdek hoe wij jouw telecom naar een hoger niveau brengen!

"*" geeft vereiste velden aan